E bine să am prieteni


Îmi doresc un prieten adevărat, care o să sară în ajutor, dar nu să mă întrebe ”ce mi-a spus ursul la ureche”? Isus i-a numit prieteni pe ucenicii Săi, dacă împlinesc cuvintele Lui (In. 15:14). Isus este cel mai bun prieten și eu vreau să fiu prietenul Lui. Tot ce trebuie pentru aceasta e să împlinesc poruncile Lui (In.15:10). Cînd aleg cui să-i fiu prieten, trebuie să ma gîndesc bine, deoarece ”prieteniile rele strică obiceiurile bune” (1Cor. 15:33). Nu mă voi împrieteni cu cel mînios sau rău, sau nebun (Pr. 22:24). Ca să cunosc bine pe cineva nu voi asculta ce spun alții despre el, ci voi căuta să ascult ce spune el despre alții (vorba înțeleptului). Căci cea mai sigură mărturie despre cineva, sunt faptele lui care coincid cu vorebele pe care le spune. Isus a fost numit prietenul păcătoșilor (Lc. 7:34). El nu a căutat să lingușiască pe cei ce au bani mulți sau un nume mare, cum o fac alții pentru a se promova sau pentru a avea un cîștig din aceasta. Doamne ajută să fiu un bun prieten pentru Tine și pentru toți cei pe care Tu îi consideri prieteni.