Mai întîi de toate păziți-vă de fățărnicie

De regulă, fiecare om poate fi identificat a fi bun sau rău, potrivit gîndurilor, cuvintelor și faptelor sale (Prov. 24:2,8; Luca 6:45). Această regulă reiese din natura integră a lui Dumnezeu. Dar, Diavolul vrea să distrugă tot ceea ce ține de Dumnezeu (Ioan 10:10a), dar nu poate sta împotriva Lui (Apoc. 12:7-9). Diavolul a inventat falsul, ceea ce caracterizează natura sa (Ioan 8:44). Acum, datorită fățărniciei, un om rău poate să se dea a fi un om bun în fața altor oameni. Unii oameni au devenit specialiști în a se camufla, pentru ca să fie considerați buni, pe cînd ei sunt răi și vor primi o pedeapsă mai mare (Luca 20:46-47). Aceasta este fățărnicie, ceea despre ce Isus ne-a atenționat ca să ne păzim de ea (Luca 12:1). Este dificil să dovedești că cineva e fățarnic, dar este simplu să văd dacă eu sunt fățarnic. Este necesar să urmăresc un timp mai îndelungat gîndurile, cuvintele și faptele mele, care sunt un rezultat al naturii mele (Luca 6:45). Dacă descopăr că gîndurile, cuvintele și faptele mele nu sunt un rezultat direct al naturii mele, ci sunt condiționate de anumite circumstanțe, atunci sunt fățarnic. Pentru oricine care s-a pocăit, rămîne să facă roade vrednice de pocăința sa (Matei 3:8).