Credința adevărată



Şi credinţa este o încredere neclintită în lucrurile nădăjduite, o puternică încredinţare despre lucrurile care nu se văd.” (Evr. 11:1)

Credința nu este totuna cu presupunerea, căci presupunerea este bazată pe o informație nedeplină sau pe lipsa totală de informație, care la rândul său crează îndoială. Presupunerea are ca fundament îndoiala și nesiguranța, iar acestea sunt opusul credinței. Trebuie de făcut diferența între: cred și cred că, cred și mă tem că, cred și mă gândesc că, cred și probabil că, cred și presupun că, cred și mai mult că. Acestea nu sunt sinonime. Credința biblică exclude lipsa informației sau insuficiența de informație și nu lasă nici un loc pentru îndoială.

Credința nu este totuna cu știința sau cunoștința. Cunoștința se bazează pe fapte, iar acestea la rândul lor dă naștere la convingere. Doar faptele care se pot măsura, repeta și controla sunt temelia științei. Când cunosc anumit lucru, nu mai am nevoie să îl cred, pentru că știința (cunoștința) exclude credința.

Credința este o încredere plină de convingere (ca și când ar fi ceva care cunoști), dar în acelaș timp se alimentează nu din fapte, ci din ceea ce nu se vede, nu se poate măsura, nu se poate controla, nu se poate pipăi. Credința nu lasă nici un loc pentru îndoială, căci credința îl face pe om să ia atitudine față de lucru pe care îl crede. Totodată, credința nu poate fi numită oarbă, căci ea se naște din Cuvântul lui Dumnezeu, care este revelația lui Dumnezeu pentru oamenire. Omul Îl poate percepe pe Dumnezeu, doar dacă are credință.

Și fără credință este cu neputință să fim plăcuți Lui! Căci cine se apropie de Dumnezeu,
trebuie să creadă că El este, și că răsplătește pe cei ce-L caută”. (Evrei 11:6)

Credința este un imperativ. Cine se apropie de Dumnezeu trebuie să creadă că El este şi că răsplăteşte pe cei ce-L caută. Necredința este un păcat, care nu poate fi iertat (In. 3:18), dar cine nu stăruie în necredința lui, va fi mântuit (Rom. 11:23). Iată de ce eu aleg să cred în Dumnezeu, chiar dacă nu-L văd.

El nu s-a îndoit de făgăduinţa lui Dumnezeu, prin necredinţă,
ci, întărit prin credinţa lui, a dat slavă lui Dumnezeu,
deplin încredinţat că El ce făgăduieşte, poate să şi împlinească.” (Rom. 4:20-21)

Credința oarbă sau credința în orice îți trece prin cap, nu este credința mântuitoare. Doar credința în cele revelate de Dumnezeu însuși (mărturia lui Dumnezeu), îl poate duce pe om într-o relație personală cu Dumnezeu. Credința vine în urma auzirii Cuvântului lui Dumnezeu (Rom. 10:17), dacă omul care a auzit mesajul Evangheliei și a primit acest cuvânt (mesaj/ mărturisire). Dar, dacă respinge cuvântul lui Dumnezeu, atunci nu are cum să apară credința în inima omului (Evr. 4:2). Așa că vestea bună a Evangheliei pe care a respins-o, nu-i va ajuta la nimic.

Să nu vi se tulbure inima. Aveţi credinţă în Dumnezeu şi aveţi credinţă în Mine”. (In. 14:1)

Dacă primim mărturisirea oamenilor, mărturisirea lui Dumnezeu este mai mare; şi mărturisirea lui Dumnezeu este mărturisirea pe care a făcut-o El despre Fiul Său. Cine crede în Fiul lui Dumnezeu are mărturisirea aceasta în el; cine nu crede pe Dumnezeu Îl face mincinos, fiindcă nu crede mărturisirea pe care a făcut-o Dumnezeu despre Fiul Său. Şi mărturisirea este aceasta: Dumnezeu ne-a dat viaţa veşnică, şi această viaţă este în Fiul Său. Cine are pe Fiul are viaţa; cine n-are pe Fiul lui Dumnezeu n-are viaţa. V-am scris aceste lucruri ca să ştiţi că voi care credeţi în Numele Fiului lui Dumnezeu aveţi viaţa veşnică.” (In. 5:9-13)

Credința în Isus Hristos aduce soluția celei mai mari probleme a omenirii. Omul a întors spatele către Dumnezeu prin neascultare, iar aceasta a adus boli, suferințe, sărăcie, stricăciune și chiar moartea (spirituală și biologică). Doar Isus Hristos a putut să creeze posibilitatea ca omul să se întoarcă la Dumnezeu și să se bucure de viață veșnică. Potrivit Scripturii, este suficient să crezi în Isus și soluția problemei îți este oferită. Nu e nevoie de vreo faptă sau sacrificiu din partea omului. Totul ce a fost nevoie deja a făcut pentru noi Domnul Isus Hristos. Noi doar trebuie să acceptăm prin credință HARUL Său. Eu aleg să cred în Isus Hristos, pentru că aceasta este UNICA cale pe care pot să mă apropii de Dumnezeu, ca să mă ierte și să mă salveze de la pedeapsa veșnică. Orice altă opțiune este insuficientă.

Isus i-a zis: "Eu sunt Calea, Adevărul şi Viaţa.
Nimeni nu vine la Tatăl decât prin Mine.” (In. 14:6)

Credința conține faptele pe care Dumnezeu le-a pregătit, ca să umblăm în ele. Credința nu este o părere pe care o ai, ci o încredințare, care te face să iai atitudine față de lucru pe care îl crezi. Dar dacă credința nu se manifestă în fapte, această credință este o credință moartă. Atenție, nu e vorba despre credință și fapte, ci despre credința care conține fapte (Efeseni 2:8-10).
Tot aşa şi credinţa: dacă n-are fapte, este moartă în ea însăşi. Dar va zice cineva: "Tu ai credinţa, şi eu am faptele. Arată-mi credinţa ta fără fapte, şi eu îţi voi arăta credinţa mea din faptele mele." Tu crezi că Dumnezeu este unul şi bine faci; dar şi dracii cred… şi se înfioară! Vrei, dar, să înţelegi, om nesocotit, că credinţa fără fapte este zadarnică? Avraam, părintele nostru, n-a fost el socotit neprihănit prin fapte, când a adus pe fiul său Isaac jertfă pe altar? Vezi că credinţa lucra împreună cu faptele lui, şi, prin fapte, credinţa a ajuns desăvârşită… După cum trupul fără duh este mort, tot aşa şi credinţa fără fapte este moartă.” (Iac. 2:20-26)

Cel ce crede în Isus Hristos:
ü va fi mîntuit (Mr. 16:16);
ü este copilul lui Dumnezeu (In. 1:12);
ü are viață veșnică (In. 6:47);
ü primește Duhul Sfînt (In. 7:39);
ü va vedea slava lui Dumnezeu (In. 11:40);
ü capătă iertarea păcatelor (FA. 10:43);
ü este născut din Dumnezeu (1In:5:1).

Cel ce nu crede în Isus Hristos:
ü mînia lui Dumnezeu rămîne peste el (In. 3:36);
ü va fi judecat (In. 3:18);
ü va fi osîndit (Mr. 16:16);
ü va muri în păcatele lui (In. 8:24).

Fiecare credincios trebuie să vegheze asupra credinței sale ca s-o păstreze (1Tim. 1:19), deoarece există pericolul pierderii credinței (Lc. 22:32), fiecare credincios trebuie să vegheze asupra credinței sale, în tot timpul vieții sale. Credinciosul trebuie totdeauna să fie conștient și atent, ca să nu i se întâmple sau să aibă următoarele lucruri:
  ü căderea din credinţă (1Tim. 1:19);
  ü lepădarea de credinţă (1Tim. 4:1, 2Tes 2:3);
  ü răsturnarea credinţei (2Tim 2:18);
  ü rătăcirea de la credinţă (1Tim 6:10, 6:21);
  ü credinţă moartă (Iac 2:17);
  ü credinţă zădarnică (Iac 2:20);
  ü credinţă prefăcută (1Tim1:5).

Pentru a rămânea în credință, fiecare credincios trebuie să vegheze și să lupte intenționat pentru credința sa. Credinciosul are responsabilitatea de a rămâne în credință și a întreprinde toate lucrurile necesare ca să crească în credință, făcând următoarele lucruri:
  ü luptă pentru credinţă (Iud 1:3);
  ü păzeşte credinţa (2Tim 4:7);
  ü păstrează credinţa (1Tim 1:19);
  ü stăruie în credinţă (FA. 14:22, 1Tim 3:15);
  ü să fie sănătos în credinţă (Tit 1:13,2:2);
  ü să fie bogat în credinţă (Iac 2:5).